De SKGZ (Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen) helpt problemen op te lossen tussen patienten en hun zorgverzekeraar. Het gaat daarbij om problemen rond de zorgverzekering of de bescherming van persoonsgegevens. De SKGZ is onpartijdig.
De SKGZ helpt door:
Voorlichting
Bemiddeling door de Ombudsman Zorgverzekeringen
(Niet-)bindend advies.
Praten
Uw mening over de Geschillencommissie Zorgverzekeringen is belangrijk. Ook als u op dit moment geen klacht heeft over uw zorgverzekeraar. Daar willen we met u over praten.
– Wat verwacht u van onze dienstverlening?
– Hoe ziet de ideale klachtbehandeling er voor u uit?
– Hoe onafhankelijk denkt u dat de SKGZ is?
– Wat zou u willen dat we nog meer voor u kunnen doen?
Alle informatie die u ons geeft, wordt anoniem verwerkt. Als u dat wilt, houden wij u op de hoogte van de resultaten van het onderzoek. Ook vertellen we dan over de verbeteringen die wij gaan doorvoeren.
Hoe werkt het?
Wij spreken een tijdstip met u af, waarop u gebeld wordt. Het telefoongesprek duurt ongeveer 15 minuten. Het kan ook zijn dat u wordt uitgenodigd voor een groepsgesprek. Dat is dan op maandag 21 januari of op dinsdag 22 januari op ons kantoor. Dit gesprek duurt amaximaal twee uur. We praten dan in drie verschillende groepjes met u. Als u meedoet aan het groepsgesprek krijgt u een VVV cadeaubon van €25. Eventuele reiskosten vergoeden wij natuurlijk ook.
Meld u voor 20 december aan!
Wilt u meedoen, stuur dan een e-mail naar communicatie@skgz.nl met uw naam en uw telefoonnummer. U kunt ook bellen naar 088 900 69 00 en vragen naar Herman van ’t Land, Anne-Marie Windhorst of Mirella Regeer.
Dit bericht heeft 0 reacties