Een speciaal actieteam moet mensen die problemen hebben met hun hulpmiddel of het aanvragen daarvan snel gaan helpen. Hiermee wil minister Hugo de Jonge snel de problemen oplossen.
Uit onderzoek van Kassa blijkt dat veel mensen die een hulpmiddel gebruiken te maken hebben met problemen. De redactie kreeg in een week tijd honderden reacties binnen van mensen die hier de afgelopen 12 maanden mee te maken hadden of nog steeds hebben.
Wacht en levertijd
Het gaat om ellenlange wacht- en levertijden, slechte klantenservice en een gebrek aan maatwerk. Kassa selecteerde 100 reacties en verzamelde die in een zwartboek. Dat is aangeboden aan de minister, de VNG en brancheorganisatie Firevaned van hulpmiddelenleveranciers.
Ombudsman onderschrijft probleem
De Nationale ombudsman Reinier van Zutphen onderschrijft de problemen. Hij krijgt er al geruime tijd klachten van burgers over. Nadat hij dat al in de uitzending van Kassa deed, roept de ombudsman gemeenten en de minister ook nog eens in een brief op de problemen nu eindelijk concreet op te lossen: “We zijn immers al vele onderzoeksrapporten, debatten en Kamervragen verder en de problemen zijn er nog steeds.”
Actieteam
Daar belooft de minister nu werk van te maken. Om bestaande problemen snel op te lossen is een speciaal actieteam opgericht. Daarin werkt het ministerie samen met aanbieders en gemeenten. Mensen die zitten te wachten op een hulpmiddel, reparatie of een ander probleem hebben met hun hulpmiddel kunnen het actieteam per mail bereiken, via het mailadres Actieteam_Hulpmiddelen@minvws.nl.
Stuur je verhaal
Het ministerie ontvangt graag de verhalen van mensen die op dit moment problemen ervaren met betrekking tot de hulpmiddelenzorg, of die dit de afgelopen 12 maanden hebben gehad. Het is hierbij van belang duidelijk aan te geven welke gemeente en aanbieder(s) het betreft.
Dit bericht heeft 0 reacties