Cliënten en hun familie zijn vaak tevreden over het contact met het zorgkantoor. Dat blijkt uit onderzoek van het Nivel onder klanten van CZ zorgkantoor.
Het zijn vooral mensen die een Pgb hebben die tevreden zijn. Voor klanten die zorg in natura ontvangen, geldt dat veel minder. Die zien het zorgkantoor ook nauwelijks als aanspreekpunt. Zij stellen hun vragen vooral aan de zorgaanbieder. De resultaten van het onderzoek worden gebruikt om de dienstverlening van CZ zorgkantoor verder te verbeteren. Voor zover de resultaten niet heel specifiek zijn voor CZ, kunnen ook andere zorgkantoren hun voordeel doen met dit onderzoek.
Bekendheid CZ zorgkantoor vergroten?
Dat klanten die zorg in natura krijgen het zorgkantoor nauwelijks kennen of gebruiken, is niet nieuw. Het was al eerder vast gesteld. Maar CZ wil proberen de zichtbaarheid voor deze groep te verbeteren. Kan dat bijvoorbeeld door meer doorverwijzingen vanuit de zorgaanbieders? Hierop is nog geen eenvoudig antwoord te geven.
Dit bericht heeft 0 reacties